Vilkår

Opplysninger om SmartStyle.no

SmartStyle.no eies av:
CloudBiz AS
Telefon: +47 23 96 6000
Organisasjonsnummer.: 918465952
E-post: post (a) cloudbiz.no

Har du brukt for hjelp, bes du vennligst kontakte vårt Kundesenter via e-post eller chat

Innhold:

  • Bestilling
  • Betaling
  • Levering
  • Angrerett
  • Reklamasjon

Bestilling

SmartStyle.no er Norsk nettbutikk og selger primært til Norske kunder. Alle priser på siden er oppført i Norske Kroner inklusiv Norsk moms.

Når du bestiller på SmartStyle.no skal du være oppmerksom på at avtalen ikke anses for endelig inngått før du mottar en automatisk ordrebekreftelse fra oss. Det tas i denne bekreftelse forbehold for utsolgte og/eller utgåtte varer samt prisstigninger. Ved vesentlige prisstigninger, forbeholder vi oss retten til å oppheve ordren. Med mindre noe annet fremgår av varens tittel eller beskrivelse er språket på engelsk, hvilket også gjelder manual/brukerveiledning. Produktbilder og beskrivelsene på siden er veiledende, og kan uten varsel endres av produsenten.

Når du handler på SmartStyle.no er den primære kommunikasjonsform e-mail og live chat. Informasjon om ordrer, levering, produkter etc. foregår hovedsakelig via e-post, og sendes til den e-post adresse kunden har angitt på sin profil. Det er kundens ansvar å sikre, at den inntastede e-post adresse er korrekt, og at e-post fra SmartStyle.no ikke sorteres som spam. Vi gjør oppmerksom på at eksempelvis Hotmail og lignende tjenester typisk har et spamfilter tilknyttet, som kan sortere automatisk sjenerende e-post. Sørg derfor for at kommunikasjon fra SmartStyle.no ikke sorteres som spam.

SmartStyle.no bruker også e-post til å sende relevante produktopplysninger i for bindelse med varer du har kjøpt hos oss. Det kan være hvis det oppstår et generelt problem, som alle kjøpere av en vare skal orienteres om, eller hvis det kommer etterfølgere, add ons og lignende til et produkt du har kjøpt. Du kan alltid fravelge denne ytterligere informasjon ved å si nei takk til nyhetsmail på din SmartStyle.no profil.

Alle priser på SmartStyle.no er inklusiv moms samt eventuelle andre avgifter.

Ved forhåndsbestilling sender vi normalt varen avsted dagen før den offisielle releasedato, så du mottager varen til release. Vi tar dog forebehold for utsatte releasedatoer samt forsinket levering.

Du kan se hvordan en bestilling gjennomføres, ved å lese denne artikkelen i vår Knowledge Base

Betaling

Du kan betale med følgende betalingsmåter: MasterCard, VISA, VISA Electron, VIPPS.

Som registrert bruker på SmartStyle.no belastes dine kjøp løpende i takt med at de blir sendt fra lager. Det betyr, at så snart vi sender en pakke belastes betaling for den gjeldende leveranse fra gjeldende betalingsmiddel som ble benyttet..

Ved spørsmål vedrørende din ordre, vennligst kontakt vårt Kundesenter via vår kontaktside.

Du mottar en melding pr. e-post, når vi har sendt en vare til deg. Evt. innsigelser skal skje innenfor 1 arbeidsdag fra meldingen er sendt.

Benyttes kortbealing er du alltid sikret mot misbruk. Du har nemlig mulighet for å avvise en betaling, når du mottar din betalingsoversikt. Du har ingen selvrisiko i tilfelle av at ditt kort blir misbrukt i en nettbutikk, som benytter SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Dermed er du bedre sikret enn i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1200 når ditt kort misbrukes ved bruk av PIN-koden. Data du sender i forbindelse med kjøp betalt med kort er kryptert (SSL), og det er derfor kun kortselskapet som kan lese dem. Hverken SmartStyle.no eller andre har mulighet for å lese dataene.

Beløpet for varene trekkes løpende i takt med at leveringer til deg. Det kan aldri trekkes et større beløp, enn det du har godkjent ved kjøpet. VIKTIG! På ditt kontoutskrift vil belastninger vises på din kontoutskrift med  teksten «SmartStyle.no».

Av sikkerhetsmessige grunner, tar vi stikkprøver for å sikre oss at informasjonen du har bestillt med er nøyaktig og at du er den personen som har lagt bestillingen, så det er ingen fare for noen har brukt kredittkortet ditt. Derfor kan du via e-post bli bedt om å sende oss bilde eller skanning av enten ditt førerkort eller pass, som gir oss en garanti på at du er innehaver av ditt betalingskort. Denne testen er 100% sikker for deg, og bare ment som en ekstra service. Det er ingen risiko i å sende oss denne informasjon, noe som også banken din vil bekrefte.

Levering

Leveringstid avhenger av om den pågjeldende vare er på eksternt lager. Leveringstid på lagervarer påregnes å være 7-25 dager, avhengig om varen finnes på lager eller ikke. Det kan likevel forekomme lengre leveringstid, hvis varen også er i restordre hos den leverandør SmartStyle.no benytter, og i såfall kan leveringstiden være lengre. Du kan alltid se status på dine ordre på din konto på SmartStyle.no, som vi hele tiden oppdaterer med de seneste opplysninger vi har fått fra produsenten.

Etter at en vare er blitt sendt, sendes en automatisk generert melding til registrert e-post adresse. SmartStyle.no er ikke erstatningspliktig hvis det ved bestilling er angitt en feil adresse og dette medfører til at pakken er blitt borte i forbindelse med levering.

Del-levering foretas på alle ordre uten ekstra omkostninger for deg. F.eks. hvis en ordre inneholder 2 varer, hvorav den ene er lagervare, så ville denne bli sendt med det samme. Den siste varen blir sendt så snart den kommer på lager. I forbindelse med del-levering, trekker vi for hver levering til deg, samme dag som levering sendes herfra.

 

Angrerett

Du har rett til å angre ditt kjøp i følge Forbrukerkjøpsloven, dog skal varen returneres til oss senest 14 dager etter at du har mottatt den. Varen skal returneres i vesentlig samme stand og mengde, som da du mottok den. Angrer du kjøpet av et pakke-tilbud skal alle delene i pakken returneres da det betraktes som én samlet vare. Det er ikke mulig kun å angre kjøpet av en del av et pakke-tilbud.

Varene SKAL returneres intakt i den originale emballasje, som varen ble levert i. Manglende eller skadet original emballasje, resulterer i, at din angrerett bortfaller.

Du kan returnere varen og angre kjøpet ved å nekte mottakelse av varen, og du kan således angre kjøpet ved å overdra varen til Posten. Før returnering må vårt hjelpesenter kontaktes for å få tilsendt en returnummer. Dette Returnummer skal angis tydelig utenpå pakken, da denne ellers ikke vil bli mottatt av oss. Varer kan ikke personlig avleveres på vår adresse. Varen må være sendt forsvarlig i beskyttende emballasje. Når du utnytter angreretten, skal du selv betale for frakten for å sende varen i retur til oss.

Tilbakebetaling skjer hurtigst mulig etter vi har mottatt varen i retur og kontrollert at den lever opp til betingelsene for at angreretten kan utnyttes. Du bes vedlegge ditt konto og reg. nr. så vi kan overføre pengene direkte til din konto.

 

Returvarer sendes til:

CloudBiz AS
Postboks 108
1429 Vinterbro
Norge

Returvarer håndteres løpende i takt med at de blir mottatt. Er din vare ikke returnert til deg igen eller hører du ikke fra oss innen for 10 dager, ber vi deg vennligst om å kontakte oss. NB: Returvarer sendt pr. oppkrav hentes/mottas IKKE!

 

Reklamasjon

Det gis etter kjøpsloven en reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr, at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er oppstått 24 måneder etter kjøpet. Det er likevel en forutsetning, at disse mangler ikke er oppstått som følge av ditt feilaktige bruk av produktet eller annen skadeårsakende adferd, som har medført mangelen. Det skal reklameres innen rimelig tid etter du har konstatert mangelen. Du har alltid 2 måneders reklamasjonsfrist.

Som forbruker kan du kreve omlevering av varen, å få varen reparert, å få pengene tilbake ved å heve kjøpet eller avslag i prisen, så lenge reklamasjonen er berettiget samt at dette ikke medfører urimelige omkostninger for SmartStyle.no eller på annen måte er umulig.

Ved kjøp av nedlastbare (Programvare ol.) produkter garanterer vi at varen kan hentes og virker i opptil 3 år.

 

SmartStyle.no – Nettbutikk

 

1. Avtale om betingelser

Ved å bruke SmartStyle.no og tilgang SmartStyle.no og tjenesten godtar du å være bundet til disse (og følgende) handelsbetingelser, inkludert alle retningslinjer og regler for oppførsel som er nevnt i disse handelsbetingelser, alle gjeldende lover og forskrifter, og godtar at du er ansvarlig for å følge gjeldende lokale lover angående online adferd og lover om akseptabelt innhold. Enhver Brukerkonto som har vært brukt i strid med disse handelsbetingelser kan bli stengt uten forvarsel.

 

2. Oppføring, salg og kjøp

Når du kjøper produkter på SmartStyle.no, er SmartStyle.no selger av produktene og tar eierskap av nye ordrer. Når bestillingen er akseptert av Leverandøren, som tilbyr produktet for salg på SmartStyle.no, er de forpliktelser og ansvar overført til Leverandøren.
I et hvert spørsmål om krav eller problem om produkter eller bestillinger oppfordrer vi Kunden å kontakte Leverandøren for svar eller løsning. Hvis Kunden ikke ønsker å kontakte Leverandøren eller i tilfelle av konflikt mellom Kunden og Leverandør vil SmartStyle.no håndtere og løse saken på vegne av Kunden.

Regler: Når et Kunde eller et Leverandør problem oppstår, kan vi vurdere å gjennomgå brukerhistorikken og de konkrete omstendighetene i bruk våre retningslinjer. Vi kan velge å være mer skånsom med reglene i et forsøk på å gjøre det lett for både Kunder og Leverandører.

Nødvendig kommunikasjon: Alle eventuelle krav og klager skal besvares innen én virkedag. Kunde spørsmål knyttet til tilbud skal besvares innen tre virkedager. Leverandør kan også bruke Kundens personopplysninger for å gi dem den nødvendige Track ‘n Trace information.

Ved å plassere en ordre: Kundens anmodning om å kjøpe et produkt og dermed er Kunden underlagt disse handelsbetingelser . Alle bestillinger er avhengig av tilgjengelighet og bekreftelse av bestillings prisen.

Leveringstid og ekspedisjonstid kan variere i henhold til den enkelte Leverandørs vilkår, tilgjengelighet og levering kan være underlagt noen forsinkelser som følge av forsinkelser i postgangen, force majeure eller andre sammenlignbare hendelser av fenomener som ikke kontrolleres eller ikke er forutsigbare.

Retur politikk: Du har rett til å returnere kjøpet i henhold til lover og retningslinjer i landet, der varen er mottatt. For eksempel: Hvis en norsk Leverandør sender et produkt til en Kunde i Norge er den norske retur lovgivning som gjelder. Ulike Leverandører kan ha ulike retningslinjer for retur. I tilfelle av en retur, er Kunden ansvarlig for å kontakte Leverandør og for å motta aksept for retur og veiledning i returprosessen.

I henhold til dine forbrukerrettigheter har du rett til å returnere produktet til selgeren, innen 14 dager etter at du har mottatt det. Du må kontakte selger for å ordne retur, før du returnerer produktet. Du må selv betale returkostnaden dersom du har angret kjøpet. Hvis du har angret kjøpet ved å nekte å motta pakken eller nektet å plukke den opp ved et evtentuelt pick-up-point, har selgeren rett til å trekke fra den faktiske returkostnaden ved utstedelse av refusjon.

Support og henvendelser angående orden og/eller produkt: Leverandøren er ansvarlig for all support angående produkter, informasjon, ordre, lager etc., som betyr alle henvendelser skal rettes til Leverandøren og ikke til SmartStyle.no.

Eventuelle skader på varer som blir lagt merke til når du mottar varen må informeres til Leverandøren og eller i SmartStyle.no uten noen unødige forsinkelser.

 

3. Tvisteløsning og utgivelse

I tilfelle en tilsynelatende uløselig tvist mellom Leverandør og Kunde på SmartStyle.no, kan du kontakte SmartStyle.no kundeservice.

SmartStyle.no kan prøve å hjelpe brukere til å løse tvisten. SmartStyle.no gjør det på egen vurdering, og har ingen forpliktelse til å løse tvister mellom Brukere eller mellom Brukere og eksterne partere. I den grad SmartStyle.no forsøker å løse en tvist, SmartStyle.no vil gjøre det i god tro og objektivt basert utelukkende på disse handelsbetingelser og dens politikk.

Bruk av SmartStyle.no er ikke autorisert til noen jurisdiksjon som ikke gir effekt til alle bestemmelsene i disse handelsbetingelser, inkludert denne del.

Loven i Norge styrer disse handelsbetingelsene, uten hensyn til prinsipper for konflikter av lover eller i konvensjonen om kontrakter for internasjonalt salg av varer.

 

4. Informasjon kontroll

SmartStyle.no kontrollere ikke helt innholdet levert av Brukere som er gjort tilgjengelig på SmartStyle.no. Du kan finne noe av innholdet som støtende, skadelig, unøyaktig eller misvisende. Der kan være fare for å handle mindreårige personer eller personer som opptrer under falske premisser.

Vi kan, men har ingen forpliktelse til å overvåke, redigere eller fjerne innhold som vi avgjøre etter eget skjønn er ulovlig, støtende, truende, injurierende, ærekrenkende, uanstendig eller i på annen måte støtende eller bryter en parts immaterielle rettigheter eller disse handelsbetingelser.

 

5. Interaksjoner mellom Leverandør og Kunde og private meldinger

Brukere er selv ansvarlig for interaksjoner med andre Brukere på SmartStyle.no . Alle Brukere aksepterer å utvise forsiktighet og god dømmekraft i all samhandling med andre, spesielt hvis møte er offline eller i egen person.

Du samtykker i at dine kommentarer ikke vil krenke noen tredjeparts, inkludert opphavsrett, varemerker, personvern, personlighet eller andre personlige eller eiendomsrettigheter. Du samtykker videre, at dine kommentarer ikke inneholder injurierende eller i på annen måte ulovlig, krenkende eller i uanstendig materiale, eller inneholde datavirus eller i andre skadelige programmer som kan på noen måte påvirke driften av tjenesten eller andre relaterte nettside. Du kan ikke bruke en falsk e-postadresse, later til å være noen andre enn deg selv, eller på annen måte villede oss, Leverandører, eller i tredjeparter som til opprinnelsen til eventuelle kommentarer. Du er selv ansvarlig for eventuelle kommentarer du gjør og deres nøyaktighet. Vi tar ikke ansvar for eventuelle kommentarer postet av deg eller noen tredjepart.

Meldinger er din måte å kommunisere privat med SmartStyle.no Brukere. Kunder kan kontakte Leverandører med spesifikke spørsmål eller annen data om produktet, og Leverandør kan kontakte Kunden for levering spesifikasjoner eller andre data/informasjon.

  • Meldinger må ikke brukes til å sende uønsket reklame eller kampanjer, be om prøver, lån, donasjoner eller «spam». Brukere må ikke utgi e-postadresser eller annen privat informasjon på en tredjepart.
  • ”Spamming” av Kunder og andre Leverandører for å be dem om å «følge» Leverandørens egen eller andre butikken vil ikke bli tolerert.
  • Bruk sunn fornuft når du gir ut personlig informasjon til Leverandører og/eller Kunder via meldinger, for eksempel ikke sende andre Brukere dine kredittkortopplysninger.
  • Brukere må ikke bruke meldinger til bevisst trakassere, true, utpressing eller misbruke en annen Bruker.
  • Hvis en Bruker tydelig forteller en Leverandør ikke å kontakte dem, skal Leverandøren ikke kontakte Kunden igjen, med mindre Leverandøren er involvert i en åpen transaksjon med Kunden.
  • Brukere må ikke bruke meldinger til å forstyrre en transaksjon. Dette betyr f.eks.:

– Du må ikke ta kontakt med en annen Bruker for å kjøpe eller selge en vare som er notert på SmartStyle.no utenfor SmartStyle.no nettsted.
– Du må ikke kommunisere med en Bruker som er involvert i en aktiv eller fullført transaksjonen for å advare en Bruker fra en bestemt Kunde, Leverandør eller produkt.

 

6. Brudd

Uten å begrense andre rettsmidler kan SmartStyle.no uten varsel og uten tilbakebetaling av avgifter, umiddelbart eller med forsinkelse fjerne innhold, advarer SmartStyle.no av en Brukers handlinger, utstede en advarsel til Brukeren, suspendere en Bruker midlertidig, midlertidig eller på ubestemt tid suspendere en Bruker kontorettigheter, avslutte en Brukers konto, nekte tilgang til nettbutikk, og tar tekniske og juridiske skritt for å holde en Bruker av nettbutikk og nekte å yte tjenester til en Bruker hvis noe av det følgende gjelder, inkludert men ikke begrenset til følgende eller lignende aktiviteter eller begivenheter:

  • SmartStyle.no mistenker en Bruker som har brutt disse handelsbetingelser, personvernregler eller andre styringsdokumenter og retningslinjer samfunnet innarbeides heri.
  • SmartStyle.no er i stand til å bekrefte eller godkjenne noen av Brukerens personlige informasjon eller innhold.
  • Hvis SmartStyle.no har mistanke at en Bruker opptrer i strid med SmartStyle.no politikk og/eller disse handelsbetingelser, dersom Brukeren har engasjert oss i feil eller svindelforsøk i forbindelse med SmartStyle.no eller om handlingene kan føre til rettslig ansvar eller økonomisk tap for SmartStyle.no Brukere eller til SmartStyle.no.

7. Feil, unøyaktigheter og utelatelser

Av og til kan det være informasjon på våre nettsteder eller i tjenesten som inneholder typografiske feil, unøyaktigheter eller mangler som kan relateres til for eksempel produktbeskrivelser, priser, kampanjer, tilbud, produkt fraktkostnader, transittider og tilgjengelighet. Vi forbeholder oss retten til å korrigere eventuelle feil, unøyaktigheter eller utelatelser, og til å endre eller i oppdatere informasjon eller kansellere bestillinger dersom noen informasjon i tjenesten eller på andre relaterte nettstedet er unøyaktig når som helst og uten forvarsel (inkludert etter at du har sendt inn din bestilling).

Vi påtar oss ingen forpliktelse til å oppdatere, endre, angi eller i klargjøre informasjon i tjenesten eller på andre relaterte nettstedet, inkludert uten begrensning, prisinformasjon, unntatt det som kreves av loven. Ingen spesifisert oppdatere eller oppdatere dato brukes i service- eller i på andre relaterte nettside bør tas for å indikere at all informasjon i tjenesten eller på andre relaterte nettstedet har blitt endret eller oppdatert.

Sist oppdatert 15.05.2019